fbpx
LINE


Solid State Logic SSL The Bus+

คลิ๊กที่ภาพเพื่อขยาย
ยี่ห้อ : Solid State Logic
รุ่น :  Solid State Logic SSL The Bus+ Compressor
การจัดส่ง : ซื้อครบ 500 บาท จัดส่งฟรีทั่วประเทศ / จัดส่งด่วนภายในวัน ทั่วกทม. และปริมณฑล

ราคา : 99,000 บาท

110,000 บาท ประหยัด10%
การชำระเงิน : จ่ายหน้าร้าน 6สาขา / โอนเงิน / เก็บปลายทาง / บัตรเครดิต /ผ่อนชำระ 0% (บางรายการ) / Shopee / Lazada

สั่งซื้อ Solid State Logic SSL The Bus+ผ่านline สั่งซื้อ Solid State Logic SSL The Bus+ผ่าน messenger

วีดีโอ


YouTube video

ข้อมูล

Solid State Logic SSL The Bus+ Bus Compressor ที่ใช้งานได้หลากหลายที่สุดเท่าที่เคยมีมา นอกจาก D-EQ และ Transient Expander แล้ว THE BUS+ ยังแยกเป็นโหมด LOW THD, F/B และโหมด 4Kเพื่อความยืดหยุ่นในการทำงานมากยิ่งขึ้น

  • F/B (FEED-BACK) MODE ใช้สัญญาณป้อนสายด้านข้างจากตำแหน่งป้อนกลับ (เช่น หลังจาก VCA หลักที่ลดเกนในเส้นทางเสียง) ส่งผลให้รูปแบบการบีบอัด ‘ผ่อนคลาย’ มากขึ้น
  • LOW THD Mode ช่วยลด distortion ของความที่ย่านต่ำที่เกิดจาก compression และช่วยเคลียร์ย่าน bottom-end
  • 4K MODE เปลี่ยนการทำงานของ VCA จากแบบบาลานซ์เป็นแบบไม่บาลานซ์ (ตรงกับวิธีการใช้งาน Bus Compressor ในคอนโซลซีรีส์ 4000) นอกจากนี้ยังแนะนำการบิดเบือนฮาร์มอนิกจำนวนหนึ่งผ่าน VCA ปัจจัยทั้งสองนี้รวมกันเพื่อให้เสียง ‘มีสีสัน’ มากขึ้น

The Bus+ ยังมี D-EQ เป็น Dynamic EQ แบบขนาน 2 แบนด์ แต่ละย่านความถี่มี 16 จุดความถี่ให้เลือก ช่วยให้คุณควบคุมส่วนต่างๆของมิกซ์ของคุณได้อย่างง่ายดาย ทำให้เป็นคู่หูที่ทรงพลังอย่างยิ่งควบคู่ไปกับ Bus Compressor อัดแน่นไปด้วยฟังก์ชันที่ใช้งานได้อย่างหลากหลาย ช่วยให้สร้างสรรค์การ mix

สเปค

รายละเอียด Solid State Logic SSL The Bus+

บัสคอมเพรสเซอร์

  • โหมดการทำงาน 4 โหมด – Classic Stereo, Σ S/C Stereo, Dual Mono or Mid-Side
  • อินพุตและส่งสัญญาณสายด้านข้างภายนอก
  • วงจร SSL Bus Compressor ของแท้
  • โหมด LOW THD ลดการบิดเบือนความถี่ต่ำที่เกิดจากการบีบอัด
  • โหมด F/B จะเปลี่ยนลักษณะการบีบอัดสำหรับรูปแบบการบีบอัดที่ ‘ผ่อนคลาย’ มากขึ้น
  • โหมด 4K – การทำงาน VCA เดียวพร้อมความเพี้ยนของฮาร์โมนิกที่แปรผันเพื่อนำ ‘กรวด’ และ ‘กรันจ์’ มาผสมกัน
  • อัตราส่วนเชิงลบ – สำหรับเอฟเฟคที่สร้างสรรค์และการควบคุมสัญญาณที่ดังเป็นพิเศษ
  • การตั้งค่า new ‘Auto 2’ อัตโนมัตแบบใหม่
  • การควบคุม MIX สำหรับการบีบอัดแบบขนานทันที
  • เครื่องวัดลดอัตราขยายของขดลวดเคลื่อนที่
  • ตัวขยายชั่วคราวที่ปลดล็อคได้

D-EQ

  • Parallel Dynamic EQ แบบอะนาล็อก 2 แบนด์อันทรงพลัง – D-EQ
  • โหมดบีบอัด/ขยาย
  • ค่าคงที่เวลา 3 ตัวเลือกสำหรับแต่ละแบนด์ – Nominal, FAST หรือ AUTO
  • เลือกความถี่ได้ 16 จุดต่อแบนด์
  • การควบคุมช่วงที่ปรับได้ต่อแบนด์ตั้งแต่ 0.5 dB ถึง 15 dB
  • สามารถเปลี่ยนแถบ HF เป็นรูปกระดิ่งได้ โดยสามารถเลือกความถี่ได้ครอบคลุมเสียงสูง-กลางและสูง
  • อัตราขยาย ‘make-up’ แบบคงที่ของแถบความถี่สำหรับแถบ LF และ HF (สเตอริโอ/ Σ S/C Stereo) หรือแถบ LF (Dual Mono/Mid-Side)
  • โหมด G-Series เปลี่ยนฟิลเตอร์ LF เป็นลำดับที่ 2 โดยมีดีกรีของอันเดอร์ชูต/โอเวอร์ชูต
  • ไฟ LED แสดงกิจกรรมสามสีเพื่อระบุกิจกรรม D-EQ
  • แถบบายพาสแบบแยกส่วนได้

ทั่วไป

  • วงจรอนาล็อก 100% ควบคุมแบบดิจิทัลโดยใช้หม้อที่แผงด้านหน้าแบบขั้นบันได
  • เฮดรูมขนาดใหญ่ +27.5 dBu
  • ลำดับการประมวลผลที่กำหนดค่าได้ – Bus Compressor pre D-EQ (ค่าเริ่มต้น) หรือ post
  • ปุ่ม CH 1 IN และ CH 2 IN สำหรับการบายพาสทั่วโลก
  • ระดับการทำงานที่กำหนดได้ – 0 dB (ระบุ), +10 dB, -5 dB
  • โหมดสลีปและสลีปอัตโนมัติ
  • ควบคุมโดย MDAC อย่างแม่นยำด้วยสองช่วง – 1 dB หรือ 0.5 dB ขั้น

Description

Advanced processing tools

Whilst the core design of THE BUS+ remains faithful to the original, a number of advanced processing tools have been added to create the most versatile Bus Compressor ever. In addition to D-EQ and Transient Expander, THE BUS+ features three unique compression colours; LOW THD, F/B and 4K MODE. Each ‘colour’ offers a different characteristic and can be combined for very unique compression styles

LOW THD MODE introduces a special circuit modification in the side-chain, helping to limit the amount of low frequency distortion compression can create, especially with fast release times. Subjectively, LOW THD ‘cleans up’ the bottom-end, allowing you to achieve ‘cleaner’ gain reduction.

F/B (FEED-BACK) MODE takes the signal feeding the side-chain from a feed-back position (i.e. after the main gain-reduction VCA in the audio path). This results in a more ‘relaxed’ style of compression, in contrast to the traditional ‘grab’ of the Bus Compressor.

4K MODE changes the operation of the VCA from balanced to unbalanced (matching how the Bus Compressor in a 4000-series console was implemented). It also introduces a variable amount of harmonic distortion via the VCA. These two factors combine to allow for a more ‘coloured’ sound. THE BUS+ allows you to adjust the distortion amount which 4K MODE offers. You’ll find there’s a certain ‘sweet spot’ (depending on your mix level) in which your material will become more cohesive, thanks to the added thickness.

D-EQ

After a considerable amount of research and development, we are proud to introduce the first ever SSL Dynamic EQ (the D-EQ) as part of THE BUS+. The side-chain is a specially adapted version of the Bus Compressor side-chain with additional circuitry such as the gain reduction limiter for the Range parameter. We think the D-EQ is every bit as musical and powerful as the Bus Compressor itself. The D-EQ can enhance the top and bottom end of your mix with ease, making it an extremely powerful companion alongside the Bus Compressor.

The D-EQ is a 2-band parallel Dynamic EQ. Each band has 16 frequency points to choose from, allowing complete control over which part of the frequency spectrum you want to affect. The High Frequency band can also be changed from a shelf filter to bell curve.

Compression / Expansion: Each band has a 31-position stepped control labelled with COMP and EXP at the extremes of the control. As you turn the control clockwise from the centre position ‘0’ (no effect), you start dialling in an expansion effect. Moving the control anti-clockwise, you start dialling in a compression effect.

Specification

Key features

Bus Compressor

  • 4 modes of operation – Classic Stereo, Σ S/C Stereo, Dual Mono or Mid-Side
  • External side-chain inputs and sends
  • The authentic SSL Bus Compressor circuit
  • LOW THD Mode reduces low-frequency distortion caused by compression
  • F/B Mode alters the compression characteristics for a more ‘relaxed’ style of compression
  • 4K Mode – single VCA operation with variable harmonic distortion to bring some ‘grit’ and ‘grunge’ to the mix
  • Negative Ratios – for creative pumping effects and control of particularly loud signals
  • New Attack and Release options, including the new ‘Auto 2’ setting
  • MIX control for instant parallel compression
  • Moving-coil gain reduction meters
  • Unlockable Transient Expander

D-EQ

  • Powerful 2-band analogue Parallel Dynamic EQ – the D-EQ
  • Compress/Expand modes
  • 3 choices of time constants for each band – Nominal, FAST or AUTO
  • 16 selectable Frequency points per band
  • Adjustable Range control per band from 0.5 dB to 15 dB
  • HF band can be switched to Bell shape, with selectable frequencies covering High-Mids and Highs
  • Frequency band static ‘make-up’ gain for LF and HF bands (Stereo/ Σ S/C Stereo) or LF band (Dual Mono/Mid-Side)
  • G-Series mode changes LF filter to be 2nd order with degree of undershoot/overshoot
  • Tri-colour activity LEDs to indicate D-EQ activity
  • Individually bypass-able bands

General

  • 100% analogue circuit, controlled digitally using stepped front-panel pots
  • Huge +27.5 dBu headroom
  • Configurable processing order – Bus Compressor pre D-EQ (default) or post
  • CH 1 IN and CH 2 IN buttons for global bypass
  • Settable Operating Level – 0 dB (nominal), +10 dB, -5 dB
  • Sleep and Auto-Sleep modes
  • Precision MDAC-controlled MAKE-UP Gain with two ranges – 1 dB or 0.5 dB steps

×